söndag 28 december 2008

Ny blogg och nästan nytt år.

Så nu har jag fallit för mammas tjat en gång till, dvs jag flyttar bloggen.


På tal om mamma så har jag precis kommit hem från en vecka i Skåne och även om det var trevligt så är jag VÄLDIGT nöjd med att vara hemma i Göteborg igen.


När jag skulle ta tåget hem igår gjorde jag månadens goda gärning.. Det kom fram en kille till mig som var väldigt blyg och nervös.


-Ska du till Göteborg?

-Ja

-Har du lust att hjälpa mig och min syster, hon glömde sina nycklar här i Hässlehom när hon tåg toget i morse, tror du att du kan ta med dem på tåget upp och lämna dem till henne på centralen?....


Han skramlar lite i fickan kollar hur mycket pengar han har och säger:

-Du får 100kr..

-Självklart hjälper jag till, säg till din syster att jag sitter i vagn 2 och några pengar behöver jag inte.


Och så byter vi nummer och jag får hans systerns nycklar.

Väl framme i Göteborg hittar jag henne snabbt och känner mig nöjd att jag kunde göra någon så glad med så lite ansträngning..


David mötte upp mig han med, han såg lite blek ut efter att ha varit på fest två dagar i rad;) Nästan så jag tyckte lite synd om honom även om det var självförvållat.. Vi åkte hem köpte oss pizza och kollade på "Harry Potter och den Flammade bägaren". JAg älskar Harry Potter, filmerna är underbara och bäckerna de är bara bäst. Hoppas ni alla har läst böckerna för de är grymt bra.


Idag började vi morgonen med en härligt god frukost med frallor. Sen åkte vi ut till Amundsön och gick på långpromenad vid havet. Det var perfekt promenad väder, frostigt och soligt, sådär att man bli riktigt rosig om kinderna utan att man fryser.

Sen svängde vi hem snabbt för att slänga in tvätten, det är ju söndag=tvättdag, för att sen ta oss ut till Allum. Jag funderar på att byta mobil, inte för att jag behöver, jag använder ju mest min jobbtelefon, utan för att jag tycker det skulle vara kul med en ny telefon. Samtidigt tänkte jag byta ut mitt abonemang mot något billigare, som sagt jag använder ju det knappt. Funderar på en Sony Ericson som man får utan kostnad om man tecknar sig för ett TRE abonemang som är billigare än det jag har hos Telnor idag. Jag bytte inte mobil idag men kanske imorgon.. får se.


Sen letade jag efter ett par snygga skor typ som de här:
Men det verkar helt omöjligt att hitta.. Jag såg ett par i Malmö som jag ångrar bittert nu att jag aldrig köpte, men jag såg dem precis innan jag skulle åka till Tivoli med pappa och jag orkade inte gå och bära på dem.. Lätt att vara efterklok, jag kunde ju ha slängt in dem i samma box som allt annat jag hade med mig.. men men... Ska kolla i stan imorgon om man kan hitta samma på STUK här i Gbg.
Nej, nog med bloggande för idag.. Nu ska jag hjälpa David med kycklingen och sen slå mig ner i soffan för att kolla på den senaste Arn filmen (som jag för övrigt tror är kass men lovar att ge den betyg imogron)

3 kommentarer:

  1. Woaw sååååå snyyyyggg blogg!!!!!
    Skall bli spännande för "de nyfikna" att följa alla dina strapatser!

    Skönt att du kommit hem säkert!
    Ses snart igen!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Du har fått en award!
    http://evaekstrom.blogspot.com/2008/12/utmrkelse.html

    SvaraRadera
  3. Nämen så snygg din nya blogg är!!! Har förstås redan lagt upp den på min sida och följer med spänning dina vidare äventry, det vet du!! Hoppas du hittar skorna!! Kram och tack för julen!!

    SvaraRadera