måndag 29 december 2008

Snörvel


Särdär nu kom min förkyldning med buller och bång.. Sitter här hemma och snörvlar med en kopp te som dricks i mina nya fina julklapps muggar. Självklart dricks favvo teet- Grönt Ingefärs/Citron från Indiska.

Då och då avbryter jag mitt te drickande med att klia på mina "mygg"-bett. Jag blev uppäten hemma hos Mamma och Pia, de försökte påstå att det var myggor mitt i vintern, men jag undrar för även om jag inte riktigt tål myggbett så är de här betten extremt envisa och BLÅA!

Hela morgonen har jag storstädat, ikväll ska vi ha möte med vår kvalitesansvarig för husbygget och skriva papper med honom. TYdligen måste man ha en sån gubbe och eftersom vi inte direkt känner någon så fick vi honom rekomenderad från A-hus. Ska bli intressant att se vad han fakiskt ska göra, för han ska ju få betalt typ 50 000 kr. Det är skönt att vi höll på att leta hus så länge och kollade på så mycket, för vi fick ändå koll på alla de här "extra" utgifterna innan vi bestämde oss för att bygga. Kan tänka mig att det är en hel del som får sig en större chock när de ska bygga hus om de inte kollat allt innan.

För övrigt är planen för dagen att få på mig lite vettiga kläder och smink för att bege mig ner till stan. Jag ska inhandla:

*Nässpray
*Skor (hoppas jag iallafall)
*"hårklet"
*Halsband på TopShop
*strumpbyxor i nån kul färg.
*Kanske Anna Ternheims nya skiva som jag är sjukt sugen på.
Får se hur det går att ta sig ner till stan, läste på GP.se att en spårvargn spårat ut vid Vasaplatsen och det var en 1:a så lär väl vara extrema förseningar, fast jag kan alltid ta en buss ner.

Jo lovade ju betyg på Arn filmen. Hrmmm första filmen fick ju -1 av 5 från mig, den var super kass, den här var kanske lite bättre, men då kunde vi inte se riktigt hela filmen för att dvd-skivan började hacka, men kanske bara var de sista 5 minuterna. Så den får kanske 2 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar