torsdag 19 augusti 2010

Men vakna då!!


Igår begav Astrid och jag oss in till stan för en fika på underbara Glädjebubblan. Kanske har nämnt det innan man Glädjebubblan är ett "barnfik", man kan köpa barnmat, det finns lekhörna, micro, haklappar skedar, you name it de har allt man behöver när man små och så har de god fika för oss vuxna. Fast igår var deras kyl sönder så de hade ingen mat :-( Jag som lovat mig själv att ta tag i de sista kilona nu och så hade jag inget annat val än att mumsa i mig en kaka för att stilla hungern igår.. Stackars mig ;)
När Lovisa kom med Maja så sken Astrid upp, äntligen kom hennes kompis. Dock hade Maja andra planer och ville bara sova, Lovisa försökte väcka henne då hon egentligen behövde äta, men Maja bara somnade om hela tiden. Tillsut tröttnade Astrid som ville leka med sin kompis och försökte själv väcka henne. De var så roliga, Astrid knuffade och puttade och försökte verkligen väcka Maja med alla medel, men Maja var helt däckad. Behöver jag ens skriva att Astrid var överlycklig när Maja tillslut vaknade?
Jag blir lika förvånad hela tiden att de små känner igen varandra och blir så glada av att se. Det är jätte stor skillnad när Astrid träffar främmade barn och de hon umgåtts med sen hon var nyfödd.
I tisdags när Camilla och jag gick bort till ÖF (som var stängt) så skulle Astrid och Ville hålla varandra i händerna såfort vagnarna kom brevid varandra och Astrid var lycklig över att Ville äntligen oxå hade lämnat liggvagnen bakom sig.
Idag ska vi till ÖF igen å idag ÄR det öppet, då kommer även Sabina med Jack och det ska bli kul. Astrid och Jack har alltid gillat varandra jätte mycket, Jack brukar pussa på Astrid och Astrid brukar jaga Jack i gåstolen. Nu har de inte träffats på några veckor så blir spännande att se hur de reagerar när de ser varandra.

2 kommentarer:

  1. åhh så söta de é, och att maja inte ville vakna när hon blev så störd var ju otroligt :D

    SvaraRadera