söndag 8 augusti 2010

Söndag 8 Augusti

Ja jag är kass på att uppdatera här nu, blir inte så mycket datortid nu när Astrid vägrar vara still 1 sekund. Så fort hon märker att jag smyger mig bort till datorn kryper hon efter och så ska hon dra i alla sladdar, och helst även dra ur det lilla modemet så internetuppkopplingen försvinner. Ja ni förstår ingen bra kombination om man vill sitta och blogga lite.

Igår var vi iallafall hos Davids föräldrar och åt middag. Donald fyllde år så det bjöds på grillat och tårta, mums. Astrid fick bada lite i trädgården och Karin hade hittat en av Saras gamla dockor som fick göra henne sällskap i badet. Oj vad hon gillade dockan, vi har inte ens tänkt tanken på att köpa en docka till henne men den gillade hon verkligen till farmor och farfars förtjusning då de kom på vad hon kunde få av dem i 1års present.

Vi nattade Astrid i resesängen och både jag och David kände nog lite halvångest, för de sista gångerna vi nattat henne någon annanstans för att sen förflytta henne hem har det inte gått så bra, hon har vaknat på vägen hem och sen inte velat somna om förrän flera timmar senare. Men skam dens om ger sig, igår rörde hon inte en min när jag lyfte upp henne ur resesängen och ner i vagnen och heller inte när jag bar upp henne och la henne i hennes egna säng.. Wohhoo, hon sov som en stock fram tills 6.20 imorse (=nästan sovmorgon på Lottavägen).

2 kommentarer:

  1. Men hur otroligt mycket har du inte gått ner nu då? Du har ju vart tokduktig!! Men visst är de skönt att pricka just den där siffran som man siktar in sig på:) Min är ju 63 kg, va är din nu då?
    Va snygg du är i håret nu:) Att vara blondin är överskattat;)

    SvaraRadera