torsdag 28 oktober 2010

Idag körde jag som så många andra dagar in till Kungsbacka med Astrid i bilen, inget konstigt med det, men när är vid Hanhals så ser jag en grupp människor vid vägkanten, de håller på att tända ljus och lägga blommor på den plats där en småbarnsmamma krockade och dog igårkväll.

Hon var från Åsa och mamma till två små barn (3 och 5 år) de befann sig oxå i bilen men klarade sig med lindriga skador medans hon dog direkt då hon krockade med en lastbil som gjorde en vänstersväng rakt ut på 80-vägen. Det är ingen jag känner men det berörde mig verkligen, det kunde lika bra ha varit jag som kom körande där som vilken dag som med Astrid i bilen....eller någon annan som jag känner, vi kör ju där nästan dagligen. Usch jag tycker det är så hemskt och jag hade en tanke på att stanna till med bilen och gå ut och krama alla som stod där för att hedra minnet av sin vän/familjemedlem som gick bort i går kväll.

Jag brukar sällan bli berörd när jag läser om bilolykor, men idag blev jag det verkligen...

1 kommentar:

  1. Tänkte först på dig, men när jag läste att hon hade två barn så förstod jag ju att det inte var du.
    Oavsett vad så är det jättehemskt för de som är kvar :-(

    SvaraRadera