måndag 24 januari 2011

Uppe med tuppen

Idag fick jag gå upp med tuppen för att ringa vårdcentralen. Astrids feber ger inte med sig och hon har inte fått i sig nått förutom någon enstaka smoothie sen i onsdags så nu tycker jag allt det är läge att gå till farbror/tant doktor.
Telefontiden öppnade 7.00 och jag ringde 6.55 fick knappa in mitt telefonnummer och japp de ska ringa tillbaka efter 8.. Jag gillar inte de där systemen när man ska bli uppringd tycker det känns som man får vänta ännu längre då, fast det kanske bara är att det känns som man kommer närmare målet när man hör den där hemska pausmusiken och rösten som räknar ner "du har plats 22 i kön var god dröj kvar..."

Iallafall, lördagen var kanon kul. Maten på Tranquilo var helt underbar, vi åt Pinchos dvs små rätter a la tapas... MMmm så mycket gott och jag var så mätt att jag knappt kunde resa mig ur stolen.. En och annan Mojito slank såklart ner oxå. Galan i sig var oxå jätte kul, vi hade väldigt bra platser, satt precis brevid scenen där banden spelade, dock såg vi inte så mycket där de tog emot sina priser för det var en stor kamera i vägen, men det var ju för uppträdandena vi var där.. Kvällens bästa live var faktiskt Familjen/Tove Styrke (vilken jäkla pipa den lilla lilla lilla tjejen har!!) och Oscar Linnros, å så Robyn såklart, de andra kändes som de föll lite platt och fick inte alls igång publiken.. Försökte spana på kändis-läktaren för att upptäcka några skandaler men de verkade sköta sig tråkigt nog;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar