lördag 27 november 2010

Dag 1-Presentera dig själv.

Ok då börjar jag. Tycker alltid det är lika svårt att presentera sig själv, jag är ju i den fasen just nu att jag håller på att söka jobb så det blir mycket presentera sig själv i personliga brev och på intervjuer. Men det känns inte riktigt som samma sak som att presentera mig själv privat.

Så vem är Camilla? Det uppebara är att jag är tjej född den fina årgången 1979 och uppvuxen på härliga Östra Torn i Lund. Jag kan vara ganska impulsiv, tex valde jag gymnasielinje efter vilken skola jag ville gå på och inte efter vilken linje jag var mest intresserad av, jag fortsatte sen med att flytta till Halmstad efter att ha sökt Tekniskt Basår runt halva Sverige och ja Halmstad där kom jag in så why not? tänkte jag..
Halmstad och jag var aldrig riktigt kompisar, jag älskade högskolan och mina underbara vänner jag träffade där, men Halmstad som stad nej nej inte min grej. Kändes som alla var klonade Barbies och Kens som lyssnade på Gyllende Tider och det senaste skitet som spelades på NRJ.
Efter 4 år i Halmstad fick jag nog, så smått spontant bestämde jag och en kompis oss för att testa Gbg, så vi sökte lite strökurser på universitet och fick efter många om och men tag på en lgh.. Det var det bästa beslut jag någonsin gjort, Göteborg är MIN stad och Skåne har jag aldrig saknat efter att jag flyttade hit.
Sommaren 2004 träffade jag mitt livs kärlek oxå helt impulsivt genom att en kompis och jag skojade om att vi skulle välja ut någon till den andra som den skulle försöka "hångla upp", så hon pekade ut David på dansgolvet och nu 6 år senare sitter jag i vårt nybyggda hus med vår underbara 1åring Astrid (som för övrigt har namnsdag idag).

Så that´s the story i korthet.. men beskriver det egentligen vem jag ÄR, visst beskriver ens historia vem man är till viss del, men ni lär ju inte känna mig för att ni vet vad jag gjort. Så vem ÄR jag? Jag får väl skriva ner lite "fakta"..
*Jag börjar gråta när jag ser att någon lyckas.. tex inom idrott så börjar jag nästan jämnt gråta när någon jag hejjar på vinner guld.
*Jag har lätt till skratt
*Jag är en tävlingsmänniska och hittar alltid små saker att tävla om, tex så måste jag alltid hinna före någon till kassakön..och väl i kassakön så har jag järnkoll på de andra kassorna för att se om de gick snabbare än den jag valde.
*Jag kan inte somna om jag inte får läsa innan jag släcker lampan.
*Jag saknar att spela handboll.
*Jag är rädd för höjder och getingar
*Jag blir arg på mig själv när jag inte vågar eller orkar göra något och försöker då oftast igen på ren urvilja.
*är kittlig under fötterna
*tycker att Blades of Glory är bland de roligaste filmerna
*och att Dancer in the Dark är en av de som berör mig mest (jag kan inte se den utan att storlipa).
*är beroende av Facebook,Gossip Girl, Greys Anatomy, True Blood, Heroes och ostfrallor
*jag dricker inte mjölk eller kaffe och jag äter inte "rött"-kött utan bara fisk och fågel.
*det enda jag saknar i köttväg är kebab och Ikeas 5kronors korv

Hrmm ja det är väl jag. så dagens uppdrag slutfört..Nu ska jag börja fundera på morgondagens.

1 kommentar:

  1. Skrattade högt och kände väldigt mycket igen mig i "kassakö"-tävlingen . inkl. hålla kolla på att den kassa man valt faktiskt var den snabbaste i slutändan! :-)

    SvaraRadera