söndag 28 november 2010

Dag 2- Min första kärlek.

Min första kärlek, hrm två namn ploppar upp i huvudet men kan inte riktigt avgöra vilken som var först, Oscar eller Emil, men jag skulle nog tro Emil. Det borde varit i första klass, han jag och Urban var bästa kompisar och lekte alltid Indian & Cowboysare på "kullarna" trots att vi inte fick vara där på rasterna i lågstadiet. Urban var Indian och kidnappade mig så fick cowboysaren Emil komma och rädda mig. På fritids efter skolan så brukade Emil och jag stänga in oss i kuddrummet och släcka där inne, sen kröp man runt där tills vi möttes och då skulle man ge den andra en puss och så kröp man vidare.
Emil var känd för att alltid vara väldigt länge på toaletten, han kunde vara borta flera timar kändes det som, och jag minns väldigt tydligt när jag skulle leka hemma hos honom och han försvann på toa lika länge som vanligt hur jag hann få hemlängtan och undra om inte mamma kom och hämtade mig innan han kom ut från toan;)

EMil måste varit min första kärlek..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar