måndag 29 november 2010

Dag 3-Mina föräldrar

Den här är klurig eftersom det är min blogg och inte mina föräldrars och de kanske inte vill "outas" för mycket här på bloggen.

Min mina föräldrar är två underbara människor som jag är väldigt stolt över att kalla mina föräldrar.

Mamma bor i Helsingborg och är sjuksköterska, men hon är även utbildad biolog, limnolog(stavas det så?) samt lärare, jag har säkert missat något eftersom hon nästan bott på universitetet under min uppväxt;) Hon är inte rädd för att säga sin åsikt och åsikter har hon många, och hon säger dem gärna lite för högt;)). Hon är oxå väldigt omtänksam och skrattar väldigt mycket åt dåliga skämt.

Pappa bor i mitt kära Lund och ja vad han pysslar med på Tetra Pak det vet jag inte riktigt längre, men han reser runt halva världen och man vet aldrig vart han befinner sig när man ringer. Han är snickare i grunden vilket var praktiskt när man var liten för jag hade snyggaste dockhuset i Skåne. Pappa är ett större handbollsfreak än mig, det är skönt att ha någon i familjen som förstår sig på idrott, men tror nu inte att det var han som fick mig att börja med handboll nej nej det var tvärt om jag som fick HONOM att börja. Han är en envis man (så ja jag vet ju vart jag fått det ifrån), som alltid ställer upp för en när man behöver det.

1 kommentar:

  1. Nu blev mamma mycket glad över dessa snälla ord!!!
    Puss på på den finaste dottern!!!!

    SvaraRadera