onsdag 2 februari 2011

Dagis

Nu när Astrid är frisk och kry igen så är hon självklart tillbaka på dagis. Vi kör fortfarande inskolningstider eftersom jag inte börjar jobba förrän den 14:de.

jag vet att en del är nyfikna på hur det går (tex min mamma). Så här kommer en kort update:
Det går bättre och bättre, nu har hon hunnit med 3 dagar i rad. Första dagen hade det varit lite gnäll och hon hade inte velat ät lunch, men somnat bra.
Andra dagen hade det varit lite mindre gnäll men ingen lunch och sovit bra.
Idag hade hon ätit massa lunch sovit bra, men hon blir väldigt arg efter ett tag när de är ute och leker. Hon blir bara nöjd om hon får gunga och ja ni förstår ju själva att det blir lite kallt att gunga i 1½h, men nu har fröknarna kommit på att det även duger med att sitta i vagnen och titta på de andra barnen.

Känns skönt att hon inte är ledsen på dagis, att hon är arg gör mig inget för hon har ett himla humör, så arg blir hon hemma med stup i kvarten, hon blir lätt uttråkad och då blir hon arg. Hon kommer tycka det blir roligare och roligare ute i takt med att vädret blir bättre och att hon blir mer óch mer stadig på att gå i alla vinterkläder. Så jag är inte ett dugg orolig och hennes fröknar är super gulliga och trevliga. Både igår och idag skrattade hon redan när vi körde in på parkeringen och det ser jag som ett väldigt gott tecken.

Så ja hon är lite arg, men mest har hon jätte roligt!

3 kommentarer:

  1. Leo är inte ute så ofta på dagis, just för dom små inte har så lätt att gå i alla kläder ute, har dom ute era små så länge?
    SKönt hon inte är ledsen och tycker om det!

    SvaraRadera
  2. Skönt att hon verkar nöjdare och nöjdare, hon ska ju trots allt tillbringa en hel del av sin tid där de närmsta åren :-)
    Grattis till jobbet, skönt att det äntligen nappade! :-)

    SvaraRadera
  3. Mormor tycker inte om att så små flickor skall vara ute länge i kylan ;(
    Men jag hoppas att min lilla skatt trivs och inte är ledsen! Gott tecken att hon skrattar utanför!!!
    Kram mamma

    SvaraRadera