torsdag 12 februari 2009

Gbg-Sthlm tur och retur på en dag

Nu har jag inte skrivit nåot sen i måndags, känns som en hel evighetsen även om det bara är torsdag.

Sitter på tåget till Stockholm nu, har försökt jobba men nätet är så segt här att jag inte ens kommer in på jobbservern, så nu tänkte jag slösurfta bort den sista timmen på tåget.

Ibalnd är det lite segt att resa, 3 h upp till Sthlm, hålla en utbildning på 2h och en tåg på 3 h hem igen och däremellan klämma in lite möten för att fylla ut tiden lite. Sen är ju Sj SJ så att mitt tåg rullar in i Göteborg 20.22 enligt tidtabell är väl lika stor chans som att vinna en mijon på Triss.

Sj är hlet otroligt dåliga på att hålla tiderna, vilket gör det hela ännu segare att resa till Sthlm över dan. Fast samtidigt är jag glad att jag över att ta tåget, det tar om allt funkar 3 h, flyget tar 1h men då har man 30 min resa till Landvetter, sen ska det checkas in, väl på Arlanda ska man ta sig därifrån till jobbet = minst 1 h till, så flyget tar för lång tid! Enda fördelen med det är att man kan komma upp ca 1 h tidigare men då får man verkligen gå upp i ottan.
Davids vänner som har ett eget företag är s beroende av bil när de åker till Sthlm att de KÖR upp över dagen från Göteborg..Detta gör de relativt ofta och jag fattar inte att de orkar.. Nej tåget är bäst, miljövänligast och bekvämast, men ska man önska sig något så är det mindre förseningar.

Det var för övrigt ett tag sen jag åkte till sthlm när det är ljust, betydligt trevligare att åka 7.42 tåget som jag gjorde idag än 6.00. Men jag har inga möten förrän efter lunch så därav sovmorronen.

Sen vill jag slå ett slag för SJ PRIO, smartaste Sj någonsin gjort, älskar att slippa krångla med biljetter, mitt kort laddas med resan direkt när jag bokar resan och ett sms trillar in med platsnummer. Sen är det bara att visa kortet som biljett. Efter ett antal jobbresor så har jag nu oxå kommit upp en nivå så då bjuds det på gratis kaffe/te, vilket självklart alltid utnyttjas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar