söndag 22 mars 2009

Berget är borta.. eller iallafall delar av det..

Igår åkte David och jag ner till tomten för att inspektera hur det gått.

Det hade blivit SÅÅ bra. Nu såg det ut som de var nästan klara med markarbetet, vilket ju är bra eftersom betongen kommer på tisdag. Skönt att se att tidsplanen håller trots det lilla bakslaget med berget.

Det var underbart vårväder igår, så medans David gick lösa med motorsågen, så plockade jag yt en brassestol från friggeboden och satte mig i solen med min ipod och en Illustrerad Veteskap och bara njööt. Helt underbart 8 grader vart och sol. För er som inte varit på vår tomt så kan jag bara säga att det är den BÄSTA soltomten som finns, söderläge, högt upp så inget som skuggar, tyst och nästan alltid vindstilla. Ahhh var underbart! David såg ut som ett litet barn på julafton när han sågade upp de tre stora träden som de sågat ner för att komma åt ordentligt för markarbetet. Får se om vi får behålla veden då träden egentligen stod på grannens tomt. (Grannen var ok med att de fällde träden, så ni inte tror att vi skapat osämja direkt innan vi flyttat dit).

Igår kväll så lagade vi Halvspecial med kycklingkorv och kollade på Robinson. Vet inte riktigt vad jag tyckte om Robinson, får nog ge det ett avsnitt till innan jag dissar eller hissar.

Idag vill solen inte titta fram, men är ändå lite småsugen på en långpromenad så får se om vi kanske åker upp till Delsjön och går en runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar