söndag 8 mars 2009

Idag är det Internationella kvinnodagen och jag vet inte om jag gillar eller inte gilar att det finns en sådan. Tanken att lyfta fram kvinnofrågorna är bra, men samtidigt borde detta inte vara något som sker varje dag? Och om man strävar efter ett jämställt samhälle så borde man väl inte ha en dag som lyfter fram det ena könen om man inte har en likadan dag för det andra?
Nej jag vill både HISSA och DISSA internationella kvinnodagen.

Vad har annars hänt i helgen då?

I fredags hyrde vi "Låt den rätte komma in" och filmen var kanske inte lika bra som boken (som jag hoppas ni alla läst) men för att vara en svensk film så var den ändå helt ok.

I går så kom Åsa och Danne hit på middag och spel. Vi åt mumsig kyckling och underbara brownies som jag bakat. Sen spelade vi Sybarit som var väldigt trevligt!

Igår hade jag oxå namnsdag, men det var det bara Davids mamma som kom ihåg... hrm hrm!! ;)

1 kommentar:

  1. Nej du Camilla ... mamma skickade ett fint mms med ballonger till dig!!! Kolla du din telefon skall du se!!!

    P&K

    SvaraRadera