onsdag 15 april 2009

Vi har ett hus!

Idag reste de vårt hus, helt sjukt vad mycket de hann med på en dag. 9.00 imorse ringde David och sa att "de håller redan på att lägga taket". JAg kunde inte fatta hur de skulle ha hunnit det på drygt två timmar, våra blivande grannar hade ringt Davids pappa och sagt att de öll redan på att lägga taket, och Donald ringde David som sen ringde mig.. Djungeltrumman i Åsa går fort. Men det var ju såklart inte taket de la utan golvet till ovanvåningen, eller jaaa taket till bottenvåningen om ni vill det ;)

David och jag åkte självklart ner efter jobbet och inspekterade.

Huset var fint märkt med vems det är;) Fattar bara inte varför jag aldrig får vara med :/

Så här blir det, garaget skall målas svart precis som huset
Byggkillarna höll på för fullt med att stadga taket för natten innan de skulle åka hem. Tak-kupan såg väldigt lustig ut i sin ensamhet.

Vår groventre och lilla badrummet.
Vardagsrummet med altandörren som naturligtvis kommer leda ut till vår blivande altan.
Längst bort där värmepumpen tillfälligt står kommer vårt sovrum vara, anars är det vardagsrummet som synd, och Davids pappa som står i hallen.



Igår fyndande vi BIG-time oxå. Var och köpte färg till utsidan av huset, samt till friggeboden och garaget, sammanlagt skulle det gått på 16 000 kr, men eftersom Davids föräldrar så snällt hade köpt Kungsbacka häftet för 100kr där det fanns en rabatt-kupong på just färg, så fick vi 50% rabatt på färgen =8 000 kr i rabatt.. hehe undra om hon som ägde butiken ångade lite att hon inte satt en maxgräns på hurmycket man fick handla för med rabattkupongen.. Vi däremot tackade hjärtligt för lånet av Kungsbacka häftet.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad snabbt det går nu. Var det i september ni skulle flytta in? Jag blir lite sugen på att köpa hus jag också....
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja den 24 sep är det inflyttningsdax.. Känns oändligt långt bort nu när huset är på plats.

    SvaraRadera