tisdag 1 juni 2010

Sooool!

Vilket underbart väder det varit idag. Typ 25grader och sol! Sånt gillar jag fast Astrid är inte riktigt lika förtjust i det. Fick sova till kvart i nio idag med, hade säkert sovit längre om det inte var för att David ringde och väkte både mig och Astrid, han blev väldigt förvånad att vi sov, för när han åkte till jobbet så verkade det som Astrid ville allt annat än somna om efter sin morgonvälling.
Men det var tur att vi kom upp, jag hade en lunch att fixa å saknade ägg hemma så vi fick börja dagen med att promenara bort till Ica.

Vid lunch så kom Camilla & Ville å Lisa-Stina & Milla. Vi mumsade i oss piroger så det nästan sprutade ur öronen på oss och njöt av solen på altanen medans de små roade sig i soltältet jag fyndat på Ge-kås. Sen blev det dock lite varmt så vi flyttade in för att mumsa i oss lite kaka och glass. Precis när vi sen skulle bege oss ut på en promenad så passade Astrid på att bajsa ner hela sig, å inte nog med det så skulle hon rulla runt i bajset på skötbordet, så det blev till att sätta fröken Larsson i duschen vilket hon blev överlycklig av medans jag blev stressad av att de andra stod och väntade.
Astrid var däremot inte riktigt nöjd med att jag ville ut på promenad efter mastodont-lunchen så hon straffade mig med att skrika tills jag bar henne med ena armen och puttade vagn med andra.. Phuuu hon börjar bli tung nu..men men med lite tur kanske man får några armmusklet på köpet;)

Iallafall, vi har haft en toppendag! Å vill någon göra väldens godaste och enklaste piroger så är här receptet. (de är nog dock läskigt onyttiga kan jag tänka mig)

Ta fryst smördeg och tina enligt förpackningen, dela plattorna på två.
Fyll dem sedan med vad du önskar, jag hade i fetaost/persilja och soltorkadtomat/mozzarella/basilika. Vik plattan a la pirog style, pensla med ägg, å så vips in i ugnen på 225grader tills de fått lagom med färg.. Å sen är de bara att mumsa i sig, å de är lika goda kalla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar