tisdag 6 juli 2010

För smalt!!

Igår hängde Astrid och jag i våra gamla "hoods", för Astrids del kanske det inte var så bekant då hon låg i magen när vi bodde där men för mig var det nästan som hemma. Eftersom jag tagit fle på tiden när vi skulle vara hemma hos Sophie så blev vi lite tidiga in till stan, så vi passade på att besöka Limit en klädaffär vid Olskrokstorget. Som vanligt hade de ganska fina barnkläder på rea så jag köpte ett par tights och ett linne till Astrid. Då linnet var slut i hennes storlek (74) så köpte jag en 80 och tänkte det gör inget om det är lite stort.

Idag klippte jag bort alla lapparna från kläderna jag köpt och satte på Astrid hennes nya linne. Det var det SMALASTE klädplagg jag varit med om, det var så jag fick kämpa trots att det var strech för att få på henne det, å ja då är det ju en storlek för stort!!!! I vanliga fall brukar 74 vara för stort på bredden för min smala Astrid. Så linnet jag köpt i tro om att hon skulle kunna ha minst hela sommaren tror jag hon bara får ha på sig idag och sen får jag nog lägga undan det. Så typiskt att jag klippte av alla lapparna så jag inte kunde lämna tillbaka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar