torsdag 15 juli 2010

Astrid sover och jag sitter och försöker fylla i ansökningspapperna för dagis (ja jag kallar det fortfarande dagis trots att dte heter förskola numera). Det är svårt, kan inte riktigt bestämma mig vilken ordning vi ska välja. Vi har bestämt vilka tre vi vill ha plats på men inte i vilken ordning. Det svåra är att det dagiset jag helst vill att Astrid ska gå på Lilla Loket, ska rivas och byggas nytt men under tiden de nya lokalerna ska bygga kommer de att hålla till på ett annat dagis, å då kan man ju tänka sig att det blir lite trångt.

Mina andra två alternativ Skogshyddan och dagiset på nya skolan (vet inte vad det heter) har oxå något litet som stör mig. SKoggshyddan går jag förbi nästan dagligen och det ser så mysigt ut, men jag ser aldrig några barn i 1-2års åldern,och det är ett väldigt litet dagis så om de tar in Astrid så kan det ju finnas en risk att hon är enda barnet som är så litet. Dagiset på skolan verkar kanon men det är det som ligger längst bort av de tre vi väljer mellan och det kan ju vara så att det blir väldigt tråkigt för Astrid att gå på samma ställe från hon är 1 tills hon är 15.

Hrmm så hur väljer man? Antagligen väljer vi Skogshyddan först då Astrids kompis och granne Ville och ska ansöka om plats där till januari precis som vi och så är det närmast oss, så får jag hoppas att de inte tar in Astrid om det inte finns några andra småttingar där. Men man ska nog bara vara glad om man får en plats eftersom januari är svåraste tiden att få plats.

2 kommentarer:

  1. Jag hade vallt ett så litet dagis som möjligt!
    Tror personalen har mer tid för barnen då och man slipper institutionskänslan!
    Fast å andra sidan är det viktigt att hon kommer i samma grupp som barnen i hennes närhet ... hrm svårt!

    kram
    mamma

    SvaraRadera
  2. Så litet dagis som möjligt hade jag valt, kompis hittar hon.
    Skall hon börja i jan?

    SvaraRadera