söndag 18 juli 2010

Mördar-Snigel på vift..

Vi hade en härlig dag igår, trots att vi missade Markrillfestivalen. Tog bilen in till Gbg på förmiddagen och åt en lunch på Språkcafeet tillsammans emd Anna-Karin, den vandrade vi bort till Haga och tog en fika på Jacobs innan vi allihop åkte tillbaks hit till Åsa.. Grillade gott och drack vin på altanen och hade bara trevligt!
När Anna-Karin åkt hem satte David och jag oss för att kolla klart på Sherlock holmes som vi somnat till i fredags vi lämnade altandörren öppen för att vädra ut lite. När filmen var slut vid halv tolv och jag gick ner för trappan ser jag en klump på golvet så jag tänder lampan och hittar en mördarSNIGEL modell större. Hur kom den in?? Den måste ju ha krupit över hela altanen och sen in i huset utan att vi märkt det..

David plockade upp snigeln och tog ut den, bara för att inse att slemmet som han fick på fingrarna var helt omöjligt att ta bort, han försökte med tvål, diskmedel, köksrengöring och skrubbade dessutom med en nagelborste, men det satt fast som lim. Tillslut fick han ta en handuk och gnugga bort det. Viupptäckte sen att det var slem även på golvet så vi försökte följa slemspåren för att liste ut varifrån den kommit, men de startade mitt på golvet och slutade där David plockat upp snigeln.. Så hur f-n kom den in? David tror att någon av grannungarna busat med oss, men jag tror inte de skulle våga gå in till oss eftersom vi typ aldrig ens pratat med dem, tror snarare att grannkatten smugit in med sin fångst, fast frågan är väl om katter ens skulle plocka upp en snigel??

Iallafall det var och förblir ett mysterium...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar