fredag 24 september 2010

Sjukstuga och Blöjor

Idag har vi lite sjukstuga här hemma. Astrid är febrig efter vaccinationen och jag vaknade inatt med världens magont (misstänker kycklingkorvarna som jag hittade i frysen igår och åt). Så för att överhuvudtaget kunna överleva dagen stannade D hemma från jobbet för att ta hand om oss två.

Så här händer det inget kul direkt därför tänkte jag passa på att berätta om Pampers-blöjorna (Activ fit) som jag håller på att Buzza. Vi fick hem några på posten lite innan de kom från Buzzador så vi har hunnit testa dem ett tag nu, och FAKTISKT så är jag väldigt positivt överraskad. Jag gillar egentligen inte pampers då de inte känns lika torra som tex Libero eller Huggies, men nu när vi fick dem gratis så tänkte jag att jag fick ge dem en ärlig chans och faktiskt testa dem även på natten. Jag vet inte om jag tycker de är bättre än Liberos men de är defenitivt inte sämre. Ett pluss är ju att de är väldigt tunna. Minus för vår del är att det är modell "vanliga" blöjor och inga byxblöjor, det gör det nästan omöjligt att få på Astrid på dagarna. Hon ska ju vara överallt när vi byter blöja, helst vill hon stå och kika ut genom fönstret och det är mycket enklare att få på en byxblöja på en sprall-tjej. Så vi kör Liberos Up n´Go på dagarna och någon modell "vanliga"- blöjor på natten (de känns som de klarar lite mer än byxblöjor).

Kan hända att vi framöver byter bort Libero på natten mot Pampers, men aboslut inte på dagarna. Pampers byxblöjor är INGET bra på Astrid som är smal, de ramlar av henne, vi har även testat vårt gamla favvo-märke Huggies men deras byxblöjor är precis som pampers och har för dålig resår i midjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar