lördag 11 september 2010

lördags uppdatering!

Oj det händer så mycket så man hinner inte riktigt sitta vid datorn och blogga.

Astrid har börjat med mjölkfri kost nu, eller vi försöker, just nu är hon helt mjölkfri förutom vällingen där vi försöker fasa ut den vanliga havrevällingen, men den nya mottas inte speciellt positivt, så där kämpar vi på. Sen hjälpte det nog inte att lila fröken blev sjuk precis när vi skulle börja och då blev lite allmänt kinkig med maten.

Ha vet ni, bara för jag precis skrev så så kom David precis ner för trappan med en tom nappflaska!! Wohhoo hon drack upp! Fast vi gick på nödlösningen som dietisten tipsade om, nämligen att blanda i lite lite vaniljsocker. Egentligen vill jag inte ge henne något socker, men iom att mjölk är så sött så blir nog den mjölkfria vällingen lite bättre med extra sötma.

Annars försöker David och jag ta tag i att komma iordning i huset lite mer, vi har ju snart bott här ett år så det är väl på tiden. Men det är ändå mycket kvar.

Igår var det den årliga kräftskivan på gatan med alla grannarna och oj vad trevligt vi hade. Jag hade verkligen inte förväntat mig att det skulle vara så trevligt, men det var en toppen kväll och jag funderar på om vi har flyttat in på den trevligaste gatan i Sverige:)

Å jo fick mail idag om att jag ska få Buzza Pampers-blöjor, härligt! Det är riktigt många roliga kampanjer nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar