fredag 17 september 2010

Ensamma hemma

Ikväll är Astrid och jag ensamma hemma, D är på after work med jobbet.

Lyckades äntligen hitta Havremust på Coop idag att blanda i Astrids välling, det verkade vara en hit i jämförelse med den mortlade havren som jag haft i innan. Idag slukade hon nämligen vällingen till sista droppen. Vet ni vad havremust är? Jag hade då ALDRIG hört talas om det förrän jag fick ett recept från Astrids dietist där det ingick när man skulle blanda havrevälling av Pecticate (som är hennes mjölkfria "välling" som egentligen bara är mjölkersättning). När jag läste havreMUST så tänkte jag att det var något flytande typ som julmust ;) men nix det är typ som havremjöl som tydligen heter i butik "GyllenMust-Havrevälling", gissar att man använder det för att blanda vuxenvälling. Efter mycket letande så hittades det iallafall idag.

Nu har jag bara ett liiiitet problem med Astrids Pepticate och det är att det börjar ta slut, och tror inte det kommer räcka tills på måndag! Och man kan inte handla det i vanlig butik. Dietisten skulle ringa mig den här veckan för att höra hur det gått och då skulle hon skriva ut ett recept på Peticate till Astrid, men tror ni hon ringt? Självklart inte, och självklart upptäckte jag inte förrän nu när jag blandade kvällsvällingen att den höll på att ta slut, och SJÄLVKLART är det ju stängt på barnmottagningen sen länge så ja jag vet inte hur vi gör på söndag om pulvret inte räcker..Känns ju surt att gå och köpa Sempers mjölkfria och börja med ytterligare en ny välling när vi fått henne att gilla den här.. Suck!

Nu ska jag iallafall njuta av att Astrid sover och jag är ensam hemma! Jag ska laga pasta med svamp till middag, David avskyr ju svamp så man får passa på när han är borta. Och sen ikväll ska jag mumsa på vinägerchips och kolla på Idol, jag kanske tom tar fram min DVD-box med första säsongen av Fame=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar