söndag 19 september 2010

Valdagen- Gilla Olika!


"Känner du igen handen? Vi har lånat den från 1980-talet. Då stod det "Rör inte min kompis" i den. Det var en uppmaning till den tysta majoriteten att ta ställning mot rasism. Vi behöver handen igen. För mångfalden. I dag kan ett parti komma in i Sveriges riksdag som säger att alla måste vara lika för att gå upp i den svenska nationen. Det är en farlig dröm som vädjar till vår rädsla. Vi gillar inte främlingsfientlighet. Vi gillar olika. Vi ville bara säga det. I dag är valet ditt. "
(http://www.aftonbladet.se)

Idag är det dax för val vilket jag hoppas ingen missat. Det är Astrids första val och det är oxå det första valet (som jag iallafall vet) där ett främlingsfientligt parti har chans på att komma in i riksdagen. Jag mår illa när jag tänker på att det är så många i Sverige som kan tänka sig att rösta på SD, och det värsta de flesta av dem vet nog inte ens vad det egentligen är för parti utan tänker rösta på SD i "brist på annat".

I Sverige tar vi demokratin för givet många gånger, och därför struntar många i sin skyldighet, ja jag tycker det är ens SKYLDIGHET att ta reda på fakta innan man lägger sin röst. Det finns nog inget parti som stämmer 100% med någons åsikter men det finns de som passar in bättre än andra, men jag har väldigt svårt att tror och jag vill verkligen inte tro att det finns så många som instämmer till största del med SD´s politik.

Jag gillar mångfald, jag gillar att det finns olika människor med olika bakgrund i Sverige. Jag gillar integration inte segreation. Jag gillar inte att SD vill stöpa alla i samma form, det är ingen lösning på segreationen.

Det finns så mycket jag skulle kunna skriva i den här frågan men tycker det här säger det mesta, är det såhär ni vill att Sverige ska vara?

Tänk efter.
Sverigedemokraternas invandringspolitiska program:
*Det ”totalhavererade mångkulturalistiska samhällsexperimentet” ska avskaffas.
*Inga folkgrupper ska tillåtas splittra en etniskt enhetlig nation. Integration som innebär att etniska grupper ger upp delar av sitt väsen och sammanblandas till en ny enhet ska bekämpas.
*Inget befrämjande av främmande kulturer.
*Inget firande av annat än de egna traditionella högtiderna.
*Ingen främmande arkitektur ska tillåtas.


Läs gärna http://blogg.aftonbladet.se/janhelin/2010/09/darfor-gillar-vi-olika som jag tycker sammanfattat allt bra idag!

Och RÖSTA för ett olikt Sverige! Jag vill inte att Astrid ska växa upp i ett främlingsfientligtland så jag tänker använda min röst klokt idag hoppas ni oxå gör det!

3 kommentarer:

  1. fy fan ja, jag mår illa jag med :-(

    SvaraRadera
  2. Ja hur tänker folk? Totalt utan kritiska förmågor eller? Jag undrar hur långt SD kommer att gå. Verkar vara en högervind i Europa, tillbakagång i historian kan man ju lugnt säga.. Kram

    SvaraRadera