söndag 26 juli 2009

en trött söndag.

Idag har jag varit helt bisarrt trött, så jag stannade hemma när David åkte ner till tomten. Jag kände att min insats igår med att slipa på spjälsängen, klippa syrenträdet, gå på spikjakt och kriga med maskrosorna räckte för den här helgen.

Jag vet inte hur många timmar jag låg i soffan i morse och kollade på simningen innan jag väl orkade mig in i en dusch. Ducschen gav mig iallafall lite energi så jag begav mig ner till stan och gick in på Panduro där jag köpte virknål, garn och stoppning till mitt lilla virk-projekt.

Tog svängen förbi NK Kids och hälsade på Sara lite som hade trist på jobbet. Stod och sucktade lite efter en stickad Lundmyr overall till krypet som är såå fin men SÅÅÅ dyr. Lundmyr har så söta kläder men jag försöker att inte shoppa kläder just nu.

På vagnen hem blev jag plöstligt vrålhungrig så stannade till på Ica och föll för alla frestelser, så köpte både mjukpepparkaka, melon och naturgodis. Det är tur att jag är gravid så jag kan skylla på nått när samvetet inte säger ifrån;)

Hemma och mätt så satte jag igång och virkade. Det tog ett tag innan jag kom på hur man skulle göra, men nu har jag iallafall virkat ett bäverhuvud (eller en brun liten boll). Fingrarna är helt ömma så får nog vänta med att ge mig på kroppen tills imorgon. Men stolt är jag allt över att jag inte gav upp och inte fick ett raseri-utbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar