söndag 12 juli 2009

Fixar-dag

Idag har vi haft en liten fixar dag.

Vi började med att åka till IKEA för att inhandla en spjälsäng, vi köpte en billig obehandlad.

Sen åkte vi ner till huset där vi först rensade ut i friggeboden vilket tig sin lilla tid, men nu vet vi iallafall vad som skall slängas och vad som skall sparas.

Efter utrensningen förjade David röjja på baksidan och jag började slipa på spjälsängen. som vi tänkt måla sen..Jag hann med kortsidorna och David hann med att iallafall få vinbärbusken fri innan hungern tvingade upp oss till Davids föäldrar som bjöd på Spaghetti och köttfärssås. Mumsigt gott som sen toppaded med glass och smultron.

Vi begav oss sen hem där vi började fixa med våra cyklar. Min buss går inte nästa vecka så jag får ta bilen till jobbet och David cykla, och eftersom det är enda veckan på året han använder sin cykel så behövde den en genomkörare med olja och luft. = det var lika bra att passa på att ge min cykel en genomgång oxå.. Pumpen hittade vi såklart inte så vi fick gå bort till Statoil för att få luft i hjulen.

Väl hemma igen, gav vi oss på underlåset på vår ytterdörr som vi inte kunnat få i våra nyklar i på flera månader, men efter en rejäl omgång med olja så fixade det sig med..

Summan av kardemumman så har vi varit väldigt flitiga idag!

3 kommentarer:

  1. Cykelmekarkväll utan att åka till Saltholmen och bada???

    SvaraRadera
  2. Filip: förlåt, du får ringa och skälla på David;)

    SvaraRadera