måndag 6 juli 2009

Vagn inhandlad

Sådär.. Nu har vi köpt vagn! Blev en Svart Brio Happy, med mjuklift, lättviktschassi och lufthjul, helt perfekt. Lufthjulen fick vi på köpet och vagnen var en 08:a så den var billigare oxå, så allt som allt betalade vi 4390kr :)
Det är tur att vi har stor bil för det var precis vi fick in den i bagaget, det var nog tur att vi inte köpte en Emmaljunga för de är ännu större.

Var hos BM idag oxå. Mitt järnvärde hade sjunkit från 148 till 125 så hon tyckte jag skulle börja äta järntabletter på vardagarna (på helgen fick jag semester från dem). 125 är ju inget dålig järnvärde egentligen men i och med att jag hade superbra sist och det sjunkit så tyckte hon ändå jag skulle få i mig lite extra. Så ja det förklarar min trötthet de sista veckorna, hoppas tabletterna hjälper så jag blir lite piggare. Mitt blodtryck hade blivit lite hgre oxå, men hon sa att det inte var någon fara för att mitt undertryck låg stabilt vilket inte säger mig ett dugg, men bara hon var nöjd så är jag nöjd.

Krypet var mönsterbebis som vanligt, hjärtslag på 148, och magen var 24 cm vlket var exakt på kurvan. Krypet försökte dessutom sparka på Barnmorskan när hon skulle lyssna på hjärtljuden.

Vi skrev upp oss på en föräldrargrupp som börjar i slutet på augusti, men vi tror vi ska kolla om det finns någon grupp i Kungsbacka som vi kan gå istället, känner att jag ändå måste börja kolla efter en BM där eftersom jag nog inte kommer orka åka in till Göteborg i slutet när vi bor i Åsa. Någon som vet nån bra i Kungsbacka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar