måndag 18 maj 2009

cykel-vagnar is my thing

ok.. Jag erkänner jag har lite vagn-mani just nu.

Jag har hela tiden varit inne på att köpa en Kronan-vagn, vet inte varför jag fastnade så för den, men det är lite koolt med en Kronan-vagn.

Meeeen idag hittade jag en uppstickare som har potential till att bli en favorit. Nämligen en Crescent-Classic. Inte nog med att den fått otroligt bra rescentioner och ska vara den säkraste kombivagnen på marknaden, den vägar bara 8,4 kg!! Kronan väger runt 20kg, det är helt otroligt stor skillnad.

Nu ska jag bara se till att komma iväg och kika på den IRL. Mammas tips om en Emmaljunga verkar ju oxå ganska bra, men den är oxå stor och tung den vagnen pluss att Emmaljunga är drygt 200kr dyrare än både Crescent och Kronan. (märker ni att jag gillar vagnar från cykel-tillverkare?)

Idag är det för övrigt världens bästa Morfars födelsedag.. HURRA HURRA för honom! Hoppas han fick äta massa god tårta idag.

1 kommentar:

  1. Åhhhhhh så fin den cresent-vagnen är! Den köper "vi" eller????? ;)

    P&K

    SvaraRadera