tisdag 19 maj 2009

Förkyld deluxe

Jag hatar hatar att vara sjuk. Började blir förkyld i söndags, men drog iväg mig til jobbet igåroch satt där som en halv zombie hela dan, super snorig och täppt i näsan. Snurrade in på Apotektes hemsida för att inse att man inte får använda Otrivin (som var det enda vi hade hemma) när man är gravid, så var bara att ställa in siktet på ett Apotekt efter jobbet för att hitta en lite snällare näs-spray. Köpte med mig Renässans Menthol och massa näsdukar hem i hopp om att bli piggare tills idag.. men NEJ det blev jag inte.

Så idag är jag hemma och försöker kurera min förkyldning i hopp om att den iallafall ska bli bra tills slutet av veckan då det är lång helg.
Har bäddat ner mig i soffan med täcke, morgon-nyheter och laptopen i knäet, Å så självklart nässpray inom armlångsavstånd samt massa näsdukar;)

Ska nog utnyttja dagen till att försöka hitta en resa till Rom helgen jag fyller 30.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du inte lider alldeles för mycket.
    P&K pappa

    SvaraRadera
  2. Åhh, stackars dig!!! Var rädd om dig så blir du frisk i ett huj!! Låt David skämma bort dig!!
    Kramen, Pia

    SvaraRadera