torsdag 21 maj 2009

Skönt att vara ledig

Ghhhhaaaa irritation.. Helt plötsligt så går det inte att sätta igång den trådlösa mottagningen på vår laptop. Det kvittar hur jag gör så vägrar datorn sätta igång mottagningen. (har någon något tips så mottages det gärna). Så eftersom vi inte har någon lång nätverkssladd så har vi fått möblera om lite för att inte behöva sitta på golvet med datorn.
Behöver jag tillägga att jag HATAR datorer ibland.

Annars har dagen varit lugn och skön. Vi sov länge i morse och åkte sen iväg för att kolla på lite barnvagnar.. Självklart gillade vi Emmaljunga Edge Duo bäst, och självklart var den dyrast OCH Emmaljunga de tar semsester 3 månader nu och när de börjar jobba igen i höst så börjar de tillverka nästa års modeller = de har inget kvar i sitt lager av årets modell förutom några få i färgen rosa.. Så om vi nu bestämmer oss för Emmaljunga så innebär det att man får jaga runt i butik efter butik för att se om de har något utställnings-ex i en normal färg. Annars var det nog en Brio-kombi (minnsinte riktigt vad modellen hette) som kändes bra och Cresent, fast Crescent har hårdlift som sätts i sittdelen och jag vet inte om det är vad vi vill ha.. Kronan har vi inte kollat på än så de ligger oxå kvar och lurar i bakgrunden..

Efter lite barnvagns-tittande så åkte vi ner till Åsa, tog en kort fika med Davids föräldrar och sen åkte vi ner för att kika på huset. Nu låg alla takpannor på och de hade gjort klart tak-kupan.. Skönt att se att nått händer.

På vägen hem så svängde vi inom Ikea, phuu känns som vi bott där de sista veckorna.. Men nu har vi nog handlat klart där inför vår styling av lghen.

Om min bilkörning igår tänker jag inte berätta.. Kan bara säga att jag inte är världsbäst på att fickparkera längre.....

Fick för övrigt tips om en fin räknare av Kusin Åsa (tack tack), så nu kan ni hålla koll på när lilla Krypet ska kika ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar