tisdag 18 augusti 2009

Föräldrautbildning.

Nu har vi kommit hem från första träffen på föräldrautildningen. Vi valde ju att gå den i Kungsbacka och det lät på barnmorskan som det skulle vara JÄTTE mycket folk, det var 6 par! haha det var ju ingenting men det kanske är mycket för Kungsbacka.

Vet inte om jag lärde mig något nytt, hon gick igenom förlossningen och det där har jag redan läst ganska mycket om. Det enda som var nytt för mig var att de skickar ner en till Varberg för vändingsförsök om inte barnet ligger med huvudet neråt i v35, jag trodde nog att man kunde få någon vecka till på sig. Så får väl hoppas Krypet har vänt på sig för sist jag var hos barnmorskan så hade h*n ju huvudet uppåt.

Davids mardröm om att man skulle behöva diskutera i smågrupper blev ju oxå sann. Killarna fick diskutera för sig och tjejerna för sig, blev rätt stelt men vi överlevde även det.

Vi beölnade oss med McD. på vägen hem iallafall, det tycker jag allt vi var värda!

1 kommentar: