torsdag 13 augusti 2009

inte långt kvar nu..

Oj idag slog det mig så nära det är tills vi flyttar in nu och tills Krypet ska kika ut. Det är så mycket som måste fixas.

*adressändring
* fixa någon som kopplar in tv
* sälja lägenheten
* handla de sista prylarna till Krypet
* gå på info träff på Försäkringskassan så vi blir klokare
* besöka förlossningen i Varberg
* lämna över mina projekt på jobbet
* fixa internet till huset

listan kan göras lång.

Idag ringde iallafall kakel-killen och frågade om vatten så antar att han är i full gång och kaklar i huset nu. Målaren ska oxå vara där så ska bli spännande att kika genom fönstet i helgen och se om nått har hänt. Alla skåp i köket är uppe nu så det börjar verkligen kännas som ett hus när man kikar in.

Säljaren på A-hus ringde idag han oxå och undrade om det var ok att vi hade visning av huset även den 12:e sep (de ska ju redan h a den 13:de), vilket vi sa var ok vi har ju inte ens flyttat in då och slutbesiktningen har ju inte heller varit så det kan vi leva med.
Den 10:de sep är kontrollbesiktningen så då misstänker jag är första gången vi får komma in i vårt klara hus.

I veckan ringde även min bya Barnmorska som jag ska börja gå hos i Kungsbacka. Hon verkar jätte trevlig och jag tycker det var väldigt gulligt att hon ringde för att presentera sig. På tisdag får vi träffa henne för första gången då det är första tillfället med föräldragruppen.


men ikväll DÅ ska vi varva ner i all stress med att gå och kolla på Bob Hund på Götaplatsen.. Blir naaaaajs!

1 kommentar:

  1. Oj då.. är det så snart inflyttningen är, vad spännande! Sa bli skoj att komma till Götet och hälsa på och se huset och lilla krypet sen :D

    kram

    SvaraRadera