onsdag 5 augusti 2009

Mönster-bebis

Imorse var vi hos Barnmorskan på kontroll. Min vanliga BM har semester så fick träffa en ny, hon kändes faktiskt trevligare men jag orkar inte byta ska ju ändå bara träffa min vanliga en gång till för att sen byta till en BM i Kungsbacka är det tänkt.

Krypet var en mönsterbebis som vanligt. Hjärtljuden var idag på ca 148 slag och magen mätte 29 cm nu så nästan precis på linjen igen. Mitt järnvärde hade gått upp lite från 125 till 128 så det var kanon och så länge jag inte blir trött nu när semestern är slut så kan jag ligga kvar på samma dos Niferex som innan. Krypet låg med huvudet upp mot mina revben på högersida just nu vilket jag redan visste med tanke på vart h*n sparkar mest förtillfället. Den här barnmorskan tog faktiskt fram trä-tratten för att lyssna på hjärtljuden till både David och min förtjusning, men sen lyssnade hon även med "Dopplern" (eller vad den nu heter) så David och jag oxå kunde lyssna.

Jag fick mitt lilla kort med blodgrupp. No supries där RH.Neg var jag så beroende på vad Krypet får för blodgrupp får jag en immuniseringsspruta vid förlossningen.

Vi strök oss från föräldrarutbildningen oxå, vi har bestämt oss för att förska hitta en i Kungsbacka alt gå på en privat som ska vara MYCKET bättre vad det gäller informationen. Kanske blir så att vi går på båda..

Fick med mig info om Svininfluensan oxå där det stod att gravida ska prioriteras vid vaccineringen, konstigt enligt mig eftersom det står att vaccinet inte är godkänt för gravida än. Men vem vet Krypet kanske redan har tittat ut när det är dax för vaccination.


Efter besöket hos BM åkte vi ut till Allum så jag kunde få lagat mina Scholl-sandaler som pajjat. 10 min senare och 40 kr fattigare så var de hela igen *lycka* Varför har jag aldrig lagat skor förr det rä ju hur billigt som helst!! Så mamma nu kan du vara lugn nu går jag med fotriktiga skor igen! ;)

Snart ska jag åka ner till stan för att hämta upp Sussi som kommer hit från Malmö för ett litet besök. Ska bli trevligt! OCH SOLEN SKINER!!!!!!!!!!

1 kommentar: