söndag 23 augusti 2009

Helgen...

Nu kan jag ju berätta om vad jag gjort i helgen, har varit så nära ett par tillfällen att skriva här på bloggen att jag skulle till Skåne helgen men det hade ju förstört allt.

I går fyllde pappa 55 år och det stod överraskningsfest på schemat. David och jag åkte från Åsa vid tre tiden (vi hade ju självklart varit nere och kollat till huset) och siktade på att vara i Lund vid 18 då kalaset skulle börja. Väl i Lund insåg vi att klockan bara var 17.20 så vi gick en liten promenad, men vid kvart i så var det inte så kul att vandra omkring planlöst så jag tog upp telefonen och ringde pappa för att önska honom grattis. Eftersom han inte visste att vi var i Lund påväg till honom så fick jag ju ljuga lite fint, ville ju egentligen bara ringa för att kolla så att han inte stod i duschen eller var ute med hunden, men han var hemma helt ovetande, så David och jag plingade fint på hans dörr 5 min senare. Hehe pappa blev bara "lite" chockad. En stund senare dök Bettan och familj upp, därefter Jonas och sen Wester. Vi mumsade i oss smörgåstårta och David fick lycklig smaka på massa nya whisky-sorter.

Vid halvtio så sa min gravid-kropp att det var dax att sova och vi skulle ju köra upp till Hässleholm och sova hos mamma. Eftersom jag inte hittar mellan Lund och Hässleholm så passade det perfekt att mamma slutade jobbet vid den tiden så vi hämtade upp henne och fick en guide. Uppe i Sjörröd så tog vi en natt-fika innan alla stupade i säng.

I morse vaknade vi iallafall upp till sol och det var härligt att sitta ute i trädgården och äta frukost, det fick inte oss alls att längta efter att huset ska bli klart.. Mamma åkte till jobbet och Jonas dök upp för att måla.. Vi tog en kort fika med Jonas och Pia vid lunch och sen begav vi oss upp till västkusten igen.

Vi svängde förbi huset och hittade målaren där som slitit hela helgen så nu var det vitt överallt. Vilken skillnad det blir bara av att få lite färg på väggarna, huset såg gigantiskt stort ut. Men även om målaren har slitit i helgen så undrar jag om de kommer hinna klart till kontrollbesiktningen den 10:de men men det är A-hus problem och inte vårt..

En pizza och lite blåbärspaj senare så ligger David utslagen på soffan och kollar på "Vad blir det för mat" och jag försöker få ordning på min bondgård på Facebook som skriker efter min uppmärksamhet efter helgen;))

1 kommentar:

  1. ja bongården har väl sakant dig ;)
    låter so mdet blev lyckat.

    SvaraRadera