fredag 25 december 2009

Julen 2009

Så var julen avklarad. Det blev en annorlunda julafton; min och Davids första tillsammans, Astrids första, första i huset, första som våra familjer firade ihop, första där David och jag var värdar och första på väldigt länge som det inte blev någon julmarknad på Tivoli i Köpenhamn med pappa och kusinerna.

Det enda som jag saknade den här julen var just den årliga visiten i Köpenhamn med pappa, men vi får väl ta oss en tripp dit till våren istället kanske?!

Astrid skötte sig fin fint igår även om mamma tyckte hon verkade mycket ledsen så tyckte nog både jag och David att hon var ovanligt glad för att det var så mycket folk här hemma. Hon vill ju helst att allt ska vara som vanligt på kvällarna just nu. Men vi fick henne i säng vid 23 och då slocknade hon ordentligt och sov till 7. *tacksamt*

Jag minns dessutom inte när jag såg så många julklappar under granen sist, och de flesta var ju till Astrid. Hon fick massa fina klappar och det fick självklart jag och David (TACK ALLA). Dessutom var det det största paketet jag sett på länge, vilket visade sig vara en grill till mig och David, så vi får nog premiärgrilla den snart även om det är vinter.

Idag regnar det :( Men vi tog oss en lite promenad vilket inte var så skönt då mina skor sprang läck och vinden var iskall (pluss regnet då). Så nu eldas det i kaminen och det ska väl snart ätas rester..

2 kommentarer:

  1. oj va duktig du är som trotsar regnet:S

    Ja de tycker jag verkligen, nu när alla fått sina bebisar.

    SvaraRadera
  2. Tack för en underbar julafton ... du och David var fantastiska värdar. God mat och trevlig stämning. Mysigt oxå att få ha hela familjen samlad.

    Att bara få sitta och titta på lilla solstrålen var den bästa julklappen av alla ;-)
    Ha nu riktigt fortsatt julmys med din familj hjärtat mitt!!!!
    Kram från mamma

    SvaraRadera