onsdag 9 december 2009

Träning

När Astrid var på sin 2 månaders-kontroll så fick vi lite skäll från läkaren eftersom hon inte kunde lyfta huvudet när hon ligger på magen. Så sen dess försöker vi träna på det varje dag, men Astrid hatar att ligga på magen så lätt ät det inte. Hon tokskriker så fort hon inser att vi lagt henne på mage och sen tar det lång tid att lugna ner henne även efter att vi plockat upp henne, så någon rolig aktivitet vet jag inte om jag tycker det är.

Men härromdagen så la jag henne på magen när hon var helt yrvaken med nappen i munnen, jag förväntade mig ett gallskrik eftersom hon dessutom borde varit hungrig, men istället så var det en trött trött Astrid som inte ens orkade bli arg.

3 kommentarer:

  1. testa lägg en spegel på varje sida spm hon kan titta in i. och sen är det ilksa som gör att dom börja lyfta huvudet oftast ;) låt henne skrika, ta på dig ett par hörlurar med musik i

    SvaraRadera
  2. Så fina och mysiga kort:)
    nja jag gillar faktiskt inte marsipan:S

    SvaraRadera
  3. På andra bilden ser det ut som om Astrid tänker: Men mamma, varför gör du så här mot mig när jag precis vaknat??? Hihi

    Vill också slå ett slag för spegel, vi hade samma problem med att få Vendela att vilja ligga på mage. Köpte en sån där fejkspegel i leksaksaffären och hade den till och med i vagnen när jag gick i affärer, så att hon fick ligga och träna nacken då med :-) Finns bilder av Vendela med sin spegel på den tiden det begav sig i min blogg!

    SvaraRadera