söndag 13 december 2009

Lucia

Jag älskar Lucia, jag tycker det är så mysigt. Egentligen vet jag inte varför jag tycker det är så mysigt, men det är det. Helst vill jag vara uppe i ottan sitta med lussekatter och titta på luciatåget på tv´n, men de senaste åren har jag inte riktigt orkat gå upp så tidigt, men ambisionen finns där.

Idag har vi firat Lucia med att fika med Andreas, Heidi och Edwin som kom på besök. Var så längesen vi sågs nu så var väldigt trevligt att träffa dem. Fast lussekatter åt vi inga utan det blev chokladmuffins och saft, så tror nogvi får plocka fram några lussekatter ur frysen och mumsa på ikväll.

Annars har vi haft en lite julig helg, David var på julbord med jobbet i fredags och jag hade glöggkväll med Taido-tjejerna. Igår så lagade vi mumsig Julmustkyckling, japp ni läste rätt julmustkyckling, låter skumt men det var SÅ gott! Sen passade vi på att kolla på film på kvällen, det är en lyx att kuna sitta och kolla på en hel film, men Astrid somnade så gott vid halv tio så vi la henne i hennes spjälsäng tills filmen var slut och sen bar vi ner henne till vaggan och hon sov som en tok tills halv sju imorse.

Sen måste jag ju gratta Danne och Åsa som äntligen fick sin lilla Thea igår!! GRATTIS, ska bli så kul att få träffa henne!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar