söndag 7 juni 2009

bibi-lapp

När jag var liten var jag tokig i mina "bibi-lappar", jag skulle jämt jämt jämt ha en bibi-lapp. (fråga mig inte varför jag döpte dem till bibi-lapp)

En bibi-lapp är helt enkelt en sån tvättlapp som sitter i kläder, den skulle helst vara av siden, och jag satt och gnuggade dem mellan fingrarna tills de var helt utslitna. Eftersom de var så små så försvann de ju ofta och jag har minnen av att mamma och pappa gick och rotade i folks kläder på fester för att hitta en bibi-lapp till mig.

Det roliga är nu att när jag sitter och surfar runt på olika sidor på nätet som säljer bebis-prylar så har jag hittat något som nog hade gtt mina föräldrar mycket lugn när jag var liten.. nämligen Snuttefiltar med insydda Bibi-lappar i mängder.. Tror jag måste köpa en sån till Krypet i förebyggande syfte;)

Den här fina hittade jag på http://www.minipeople.se/

1 kommentar:

  1. För att inte tala om när vi fick slita av en sådan på en kudde på IKEA. Förlåt IKEA, nöden hade ingen lag vid det tillfället.
    P&K Pappa

    SvaraRadera