måndag 8 juni 2009

Ledigt!

Idag är jag ledig, väldigt skönt. Vi har kompensationsledigt eftersom 6:e juni var i lördags, trist bara att David inte är ledig.
Men trots att jag är ledig så vaknar jag vid 7-tiden och kan inte somna om. Det är så typiskt, så satte igång datorn och beställde två böcker från Adlibris, en till mig och en till David. (gissa vem som vill ha vilken?)


Idag hoppas jag mina filmer kommer från CDON oxå, har beställt "min Granne Totoro" samt säsong1 av 80-tals klassikern Fame. En film att kolla på nu och en serie att kolla på när jag sitter i huset och väntar på att ploppa i höst ;)



Jag älskar Hayao Miyazaki´s filmer, så försöker köpa på mig dem när jag hitta dem. Saknar dock min absoluta favorit på Dvd nämligen Princess Mononoke Eftersom den aldrig släppt i Sverige så är den snordyr att köpa, men någongång ska jag köpa den för den är fantastisk!
Surfade precis in på SMHI för att kolla vädret i Rom, det ska bli 30 grader och ingen vind till helgen, så tror jag får utnyttja min lediga dag idag till att försöka hitta någon sval-klänning att packa med mig. Blir bara så irriterad av att shoppa kläder just nu, det finns ju INGA mamma-kläder och blir så sur över alla snygga kläder som jag inte får på mig längre. Men hoppas jag kan hitta iallafall en shysst klänning idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar