onsdag 24 juni 2009

vagn, lgh och jobb = Stress

Den här veckan har varit smått kaotisk hitills.

I måndags och igår hade vi visning på lghen, vilket innebar att vi återigen fick bära upp massa saker på vinden pluss att vi fick hålla oss hemmifrån till åtta på kvällen. Igår var det inga problem då jag hade Yoga och David åkte ner och målade på huset, men i måndags fick vi använda våra geniknölar för att komma på vad vi skulle göra. Men vi åkte ut till Backaplan och kollade på barnvagn IGEN.. Blev lite irriterad på en försäljare, vi har bestämt oss för Brio nu och gick mest in för att kolla priserna så jag har något att jämföra med inför helgens besök på Brio-outleten i Skåne. Men när jag sa till henne att vi ville ha en brio med lufthjul började hon direkt babbla om Crescent, och när jag sa att jag inte gillade att köra den (för jag har testat båda vagnarna inne i butiken tusen gger nu) så tyckte hon att jag hade HEEELT fel.. Grr det där måste ju vara helt individuellt vad man tycker är bekvämast. Nej en brio blir det för oss, sen om det blir en Happy eller en Kombi det beror på priset.. men just nu lutar det åt en Happy om inte outleten har ett grymt erbjudande..

Efter barnvagnshetsen kollade vi in lite tapeter så nu har vi äntligen bestämt oss... Igen.. för hoppas att tapetgubben faktiskt skickar oss en offert nu så vi vet att det blir finito på den här dokusåpan. Sen stod vi länge och tittade på McD och magen kurrade, tills vi kom på den briljata iden om att köpa oss en engångsgrill och korv. Så snabbt in på Coop och sen snabbt iväg till Smithska udden där det blev grillning vid havet tills mäklaren ringde och sa attt vi kunde åka hem igen..

Enligt mäklaren var det 4-5 pers som varit intresserade av lghen så hon ska börja ringa runt idag för att starta budgivningen... NERVÖST!

I övrigt så har det varit lite kaos på jobbet.. Det blev klart i måndags att vi from 1 sep ska gå ner till 80% arbetstid med 90% lön och att lönen frys 09... Lite segt även om jag inte blir så påverkad då jag tänkt gå hem 18 sep. det känns ju bra med en sån här åtgärd istället för varsel, men hotet om varsel är inte borta än, vi måste få in ett projekt i höst annars blir det nog inte kul.

Jag tänker iallafall avsluta den här stressveckan med att åka ner till mamma och pia på fredag. jag försöker övertala dem om att flytta sin Ullareds-resa tills på söndags å vi kan shoppa tillsammans men får se hur villiga de är ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar