tisdag 13 oktober 2009

13 okt 2009

Idag har vi varit på BVC med Astrid. Det var ett litet projekt att ta sig dit i tid. Jag ställde klockan tidigt och var ute i så himla god tid tyckte jag, men då var det en liten tjej som bestämde sig för att äta tre dubbelt så lång tid som vanligt så blev stress stress för att hinna dit i tid, men vi hann.

Astrid vägde nu 3335g och var 51 cm lång så hon växer som hon ska. Hom imponerade dessutom på sjuksköterskan med att visa att hon kan fixera blicken, vilket fick sköterskan att utbrista "men det ska hon ju inte kunna än!". Hade dessutom en lite diskution med henne om ifall jag ska vaccinera mig mot influensan eller inte, jag är väldigt tveksam eftersom det inte verkar finnas några studier på om det går över något skdligt i bröstmjölken, men hon tyckte att det är inga problem alls. Får s ehur jag gör, det är ju inte så att jag träffar en massa folk så utsätter ju inte mig för så stor smittorisk.

Efter BVC åkte Astrid och jag in till Gbg för att fika, Astrid fick träffa lite jämngamla kompisar och jag fick träffa alla trevliga numera icke-tjockisar (förutom Lovisa då som fortfarande väntar på att bli av med sin mage). Det var väldigt kul att se alla andra bebisar, man inser hur liten plutt Astrid är.

När vi kom hem sen, så kom grannen mitt över och knackade på med ett litet paket med en liten söt body till Astrid och ett kort. Tyckte det var himla sött av dem!

Och nu sitter vi och väntar på att David ska komma hem från jobbet.

Idag är ju dessutom Jonas födelsedag.. Hipp hipp hurra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar