söndag 25 oktober 2009

Söndag

Vilket skitväder det är idag :( och har varit hela helgen. Jag funderade på att ändå lägga Astrid i vagnen och gå ner till Ica men när hon väl ätit så ös-regnade det ute så blir nog bilen till Ica iallafall..

David är ute och sliter i trädgåden, förstår inte att han orkar i regnet men han tycker det är skönt. Själv har jag städat här inne så gott det har gått, Astrid kräver lite uppmärksamhet hon med. Vi ska ju få besök snart, Sara och Tobbe kommer med lilla Ebba och Leo. De har varit i Halmstad så de skulle svänga förbi här på vägen hem och Sara har frestat mig nu med att hon har köpt en massa goda bullar.. Det skiljer tre dagar på Astrid och Leo och han är oxå född i v.36 så ska bli kul att se dem tillsammans.

Annars idag så funderar jag över Sveriges musiksmak?!! Jag har P3 på här hemma och det är just ni Diggilistan, dvs en topp-lista över de mest lagligt nedladdade låtarna. Och ve och fasa så hörde jag att följande låt ligger på listan:



Ursäkta mig men har Sverige fått hjärnsläpp eller blivit döva?? Jag kan för det första inte förstå hur han kom med i finalfältet för Idol, sen kan jag inte förstå att han får beröm från Juryn, eller att han får vara kvar.. Men sen att han dessutom hamnar på en topplista över mest nedladdade låtar??? Killen kan ju VERKLIGEN inte sjunga och han ser ut om f-n och har NOLL utstrålning.

Kan någon förklara för mig vad som är bra med den här killen?

2 kommentarer:

  1. nej jag kan inte förklara vad som är så bra med honom. min fördomar, men en stor bög bebis. han pratar som en bög, ser ut som en jätte bebis.

    SvaraRadera
  2. Oj, han har varit min favorit sen slutaudition. Tippar att han vinner rubbet! Tycker han är dreamy OCh sjunger bra, bra kombo med andra ord ;-) Smake är visst som baken, eller hur säger man?

    SvaraRadera