torsdag 22 oktober 2009

1 månad

Idag är Astrid 1 månad. Vart tar tiden vägen? Känns som jag precis gick hem från jobbet.

Lilla-bus firar idag med att vara sådär lite extra mammig och vill inte alls ligga själv och sova utan hon ska ligga på mig annars gnälls det ordentligt. Blir med andra ord inte så lätt för mig att äta frukost idag och magen den börjar kurrar så sitter och hoppas på att hon nu är tillräckligt däckad för att inte märka att jag flyttar på henne. Wish me luck!

Idag skulle vi gått på promenad med en annan mamma här i Åsa men hennes lille kille blev sjuk så Astrid och jag får mysa själva idag. och ska jag vara ärlig så är det kanske inte det roligaste promenadvädret idag så ganska skönt att vara hemma.

Imorgon kommer Mamma, pia och kanske Jonas upp och håller oss lite sällskap, det blir kul. Jag ska försöka hitta instruktionerna till babyskyddet och läsa på hur man fäster det i bilen utan basen så kanske vi kan åka in till Kungsbacka och kika lite. Det borde ju inte vara så svårt att fästa skyddet enbart med bälte tycker man och vagnen borde gå in i Mamma och Pias bil, så vi borde ju kunna åka på lite roadtrip.

4 kommentarer:

  1. Det är klart att lilla Astrid skall vara en mammegris! Ser mysigt ut! Ses imorgon! Kram

    SvaraRadera
  2. Har du ingen sjal du kan ha henne i? eller om hon gillar bärselen? Där hade jag min Anton jämt han va en rikig apunge.

    SvaraRadera
  3. Jannike: Jag har bärsele och hon brukar gilla att sitta i den, men inte idag så funkade inget :/

    SvaraRadera
  4. Hurra, Hurra, Hurra, Hurra för lilla Astrid idag som är en hel månad gammal!! Kramen, vi ses imorgon!!
    P.S. Astrid skall vara en mammegris!D.S.

    SvaraRadera