lördag 10 oktober 2009

Blåbärspaj

Nu har jag precis bakat en blåbärspaj på våra sista blåbär. Värst vad de försvann snabbt från frysen vi som tyckte att vi sparade så många, nästa år ska vi inte ge bort så mycket utan frysa in massa massa blåbär. Anledningen till pajbaket är att David farbror med familj snart kikar förbi för at titta till huset och Astrid.

Sen om Astrid inte blir för övertrött av massa besök så kanske vi ska ta oss iväg till Fjärås för att kika på fotbollen hemma hos Filip, Helena och Emmy, det skulle ju vara trevligt att komma iväg lite, men lill-tjejen får nog avgöra lite.

Igår tog jag mig iväg själv ett par timmar, jag lämnade Astrid med David och flaskor med mjölk i kylen och begav mig iväg till Kungsmässan för att jaga rätt på ett par jeans till mig. Guuud vad halv jag kände mig i bilen in till Kungsbacka, jag körde och halvgrät för att jag kände mig så halv utan både mage och bebis samtidigt som jag blev arg på mig själv för att jag reagerade så. Men jag hann toeka tårarna innan jag begav mig in på Kungsmässan. Ett par jeans, ett par tröjor och lite kläder till Astrid senare så åkte jag hem igen och hittade en nöjd Astrid mumsandes på flaskan när jag kom hem. Sen myste vi hela kvällen som kompensation för de tre timmarna jag var borta.


Sara: Angående bärselen så behöver man inte köpa till en insats till Manducon för nyfödda insatsen är inbyggd i den = väldigt praktiskt.

2 kommentarer:

  1. Lilla gumman min ... förstår precis hur ledsen du måste ha varit. Svårt att skiljas från sina små ögonstenar!

    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Åhhh så go du är, Camilla!! Det är väl som det skall vara med separationsångesten!! Kram, Kram till er alla 3 men mest till Astrid!!

    SvaraRadera