måndag 5 oktober 2009

knubbig liten tjej med magknip

Passar på att kika lite på nätet i lugn och ro nu när David är på promenad med Astrid och sin mamma.
Idag har det nämligen varit lite hektiskt här hemma. Dagen började perfekt med en låång promenad ner till båten, tror vi gick nästan 2 h idag.. Sen vid 1-tiden kom de från BVC och informerade en massa och vägde Astrid som nu knubbat till sig till 3060g (jag hade gissat på 3050 innan inte dåligt gissat va?). Sen efter att de gått så tog det kanske en timme innan allt brakade loss. Astrid har haft ett sånt magknip och inte kunnat bajsa för hon varit så hård i magen. Så hon har bara skrikit och skrikit i perioder och inget har hjälpt. Tillslut trodde jag vi fått henne lugn så jag åkte bort till Ica för att köpa lite smått, men när jag kom hem så var det panik inne vid skötbädden.. Astrid hade bajsat ner hela sig och hela skötbädden och hela David. Så det var bara att ta fram badbaljan och premiärbada en nerbajsad tjej. Hon var kanske inte jätte förtjust i att bada men efter lite gos i handduken och lite mat så lugnade hon äntligen ner sig.
Jag hoppas fortfarande hon är lugn när David kommer tillbaka, hade varit skönt om den där monsterbajset gjorde så magknipet släppte för henne..

1 kommentar:

  1. Låter som en alldeles vanlig dag i en småbarnsförälders liv. Skönt att se bilderna på lilla Astrid, hon är helt underbar. P&K, pappa

    SvaraRadera