tisdag 27 oktober 2009

mätt fröken och en varm panna

Mättaste fröken i stan har idag på sig body från Holly´s strl 50 och byxor från HM strl 56. Det börjar bli en stor tjej av Astrid oxå. Undra hur mycket hon väger nästa gång vi ska till BVC, vi ska ju inte dit förrän nästa vecka så jag tippar på att hon minst gått upp ett halv kilo tills dess och säkert 3-4cm om inte mer.

Dagens projekt blir iallafall att leta upp en brevlåda och posta Astrids flyttanmälan och namnanmälan. Astrid står ju fortfarande skriven i Gbg så det måste ju ändras. Sen är det ju så fint väder så blir nog en långpromenad idag med, gäller ju att jobba för beach-2010;) Och det går iallafall åt rätt håll även om det är lång väg kvar tills jag är där jag vill vara, men jag gick upp 10kg när jag var gravid och har nu gått ner 14 kg sen hon föddes. Inte illa att gå ner 14 kg på 5 veckor även om 8 försvann typ direkt på förlossningen.

I eftermiddag får vi besök av Kristian som ska se om han kan få rätt på vår värmepanna.. Suck jag är så trött på den nu, att grejjerna inte ska funka? Ska bli "kul" att få vår första el-räkning när pannan står och visar att det är -51grader ute och värmet upp huset till 25-26 grader. Har god lust att skicka vår elräkning till A-hus eller till Nibe, för man undrar ju vad det är för jäkla klåpare som att in vår panna. David och jag satt och kollade i instruktionsboken vi fått och insåg att installatören kopplat alla kablar fel eller att instruktionsboken inte stämmer överrens med hur kablarna ska kopplas. Vi har ändå tur som känner Kristian eftersom han kan hjälpa oss i väntan på att Nibe ska få tummen ur *ndan och skicka hit de där som ska komma och justera allt. (Jöns om du läser det här så fram med piskan nu och jaga på de där slöa killarna som ska komma hit ;) )

Jag undrar förresten när Astrid ska förstå att det är vintertid, för även om hon går och lägger sig med oss som vanligt så vaknar hon nu vid 3 istället för 4 och sen vid 7 istället för 8-9.. Inte snällt tycker jag, så nu får hon allt förstå att klockan är ändrad.

2 kommentarer:

  1. Trodde först att Astrid fått feber (varm panna)! Skönt att det var den andra pannan som var för varm ... även om jag förstår att det måste vara irriterande!!!

    puss puss
    ps så fin hon är i sin tröja!

    SvaraRadera
  2. jobbigt med värmen, hoppas det blir bra snart!

    SvaraRadera