måndag 19 oktober 2009

Uppdatering från helgen

Jag fick lite gnäll igår för att jag inte bloggat i helgen så får passa på att göra det tidigt idag då så det blir glada miner från Skåne igen;))

Det var fullt upp i helgen, solen sken och Davids syster var nere från Sthlm.
Fredags kvällen spenderades uppe hos Davids föräldrar, där vi åt middag. Vi bestämde oss för att gå upp trots regnet så vi skulle få testa regnskyddet till vagnen. Det gick sådär efetrsom David råkade dra sönder dragkedjan, men sån tur var så slutade det regna så vi kunde gå ändå.

PÅ lördagen kom vi på att det var sista dagen för oss att hämta vår beställda Blossa-09 på systemet så jag åkte in till Kungsbacka, hämtade fyra flaskor glögg (2 till oss och 2 till D´s föräldrar). Sen gick jag in till Babyproffsen och köpte nytt regnskydd, babygym och en babysitter till Astrid. Passade även på att ta mig in på HM och handlade lite kläder till Astrid. När jag kom hem så skulle David åka upp till sina föräldrar och byta till vinterdäck på sin och sina föräldrars bil. Så jag tog på Astrid björn-overallen och satte henne i selen så promenrade vi upp och kikade på när det byttes däck.


När däcken var på och vi alla var hemma igen fick vi besök av Danne och Åsa, börjar bli en trevlig tradition att ses på lördagar nu. Nästa lördag ska vi dock hem till dem i Onsala istället, ska bli kul att se hur Astrid reagerar på att träffa deras hund Wilma.

Söndagen var lika solig som lördagen. Jag började dan med att åka in till Plantagen i Kungsbacka och för att köpa lite blommor och sen hämta upp Sara och Ola som behövde skjuss tillbaka till Åsa. Astrid var på promenad med farmor medans David målade lite på huset. Jag kom hem till en hungrig och pigg tjej, så var bara att ge henne mat och sen fick hon ligga och leka lite med Pingu i "gymmet" medans vi fikade med Sara och Ola.



Sen blev det en långpromenad som slutade med middag uppe hos Davids föräldrar eftersom vi inte orkade laga mat hemma..

Pingu är för övrigt Astrids nya bästis.. Han är tydligen väldigt intressant att kika på..

5 kommentarer:

  1. Det var en rolig läsning och finfina bilder på Astrid!! Björnkostymen verkar ju passa bra nu!! Eller?? Sötaste björnen jag sett i alla fall!! kram på er alla 3½
    /Pia

    SvaraRadera
  2. Fråga mig inte hur det kunde bli 3 och en halv!! Hahahahhaha

    SvaraRadera
  3. overallen är grymt söt, var har du hittat den?

    SvaraRadera
  4. Tack för den uppdateringen :-) Astrid ser ut att trivas bra i sitt gym. Vi ses snart! PoL

    SvaraRadera