fredag 2 oktober 2009

Vilken härlig dag...

vilken skön dag det är idag. Solen skiner och det blåser inget alls så David och jag bäddade ner astrid i vagnen och begav oss ut på långpromenda. Vi gick ner till havet och testade vagnen i sanden (funkar perfekt) och vandrade sen mot apoteket eftersom vi behövde mer blöjor. Skratt man märker att man inte bor i en stad längre när man måste ta nummerlapp på apoteket även för receptfria varor. Iallafall jag väntar på min tur och funderar på om de ens har prematur blöjor på ett sånt litet apotekt när jag ser att det är en tjej framför mig som köper två paket.Väl min tur visar det sig att det där var de två sista paketen och de får inte in nya förräns på måndag.. Suck! Så får bli en tur till Kungsbacka imorgon. Så vi vandrar hemmåt igen i solen, väl hemma så sover Astrid fortfarande som en stock i vagnen så vi ställer den på "altanen" och plockar fram två stolar och sätter oss och solar. HELT UNDERBART! David gottade sig med en kall öl och jag kallt mineralvatten. Stod länge och tittade på colan i kylen men motstod den tillslut, även om jag redan lyckats bli av med alla kilon jag gick upp under graviditeten så hade det ju varit skönt om jag trillade ner ett par till så den där colaburken får allt vänta lite.

Förresten vad det åskade inatt!! Jag vaknade av att hela huset skakade, blixten måste slått ner i närheten.

1 kommentar: