onsdag 7 oktober 2009

Mumsigt värre med flaska..

Hittills har det känts som dagarna bara flugit förbi, men idag har det nästan varit tvärt om. Vi har hunnit med hur mycket som helst. Det har nog mest att göra med att lill-tjejen varit nöjd med att äta var 4-5 h istället för var tredje som det ibland blir annars.
David har iallafall planterat två kursbärsbuskar, grävt upp en nyponbuske och en massa häckplantor till hans pappa, tvättat bilen och målat på huset, dammsugit och packat upp några lådor till. Själv har jag kanske inte varit lika effektiv men har hunnit med att läsa två tidningar i solstolen på baksidan, gå på en halvtimmes promenad med Astrid och slänga in lite tvätt och moppat golven på nedan våningen och beställt en bärsele.

Nu har David och Astrid däckat i sängen, och jag mumsar i mig en tallrik med fil och müsli (motstod kexchokladen i kylen och tog fram filen istället).

Annars idag så fick Astrid äta mat från flaska för första gången och det gick jätte bra. Vi ska testa en gång imorgon med, är ju jätte skönt om vi vet att det funkar för då kanske jag kan våga mig iväg en lite längre stund medans David är hemma med Astrid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar