tisdag 20 april 2010

BVC 7mån

Idag har vi varit på 7mån koll på BVC och Astrid hade fortfarande inte ökat i vikt som hon borde.

Dagens resultat:
Vikt: 6780g (6610g vid 6 mån)
Längd: 67,7cm (66cm)
Huvud: 43,2cm (42,7cm)

Nu ska vi till BVC igen om 2 veckor och tills dess ska Astrid börja äta på "riktigt", dvs riktig mat till alla mål. Så idag har hon fått smaka smörgås med mjukost för första gången, det togs emot med viss förundran, men hon tuggade på och åt iallafall 1/4 macka innan hon tröttnade på det.

Har hon inte fläskat på sig tills nästa gång vi ska till bvc vill de göra en allergiutredning för att kolla så hon inte har glutenallergi, men det hoppas jag vi slipper.

1 kommentar:

  1. Alltså, jag tycker typ de va värre att sätta in en spriral än att föda barn:S Lätt en av de värsta smärtorna jag vart med om!! Mitt hopp är att jag slipper göra om de;)
    Så bra att du inte tyckte de gjorde så ont:)

    SvaraRadera