tisdag 13 april 2010

Vi har ett litet solproblem..

Vi testade att sätta Astrid i sittdelen på vagnen härromdagen, men insåg att vår sufflet till vagnen inte alls kom övverens med Astrid och solen, hon fick solen i ögonen heeela tiden då suffletten helt enkelt är för kort. Så gick in på Brios hemsida och insåg att de enbart har små parasoll att erbjuda som solskydd för sittvagnarna och det är är kanske bra men känner att jag skulle vilja ha mer ha något som sitter fast även om det blåser.



Så jag gick in på Familjeliv.se och började kolla runt lite om någon hade tips och hittade tillslut den här http://www.cloudystockholm.se/ som ska funka till vår vagn. Den har dessutom UV-skydd 70 eller nått sånt. Någon som testat och vet om de är bra eller som har tips på någon annan? De kostar ju saftiga 500kr. Men tror att en sån i svart hade verkligen gjort sig till vår vagn och är precis vad jag är ute efter, det positiva är att den verkar vara lite transperant så att även om suffleten är nere så kan Astrid se igenom..

4 kommentarer:

  1. Teutonia har ett underbart solskydd som passar alla vagnar kostar ca 200kr och är inte större än en plånbok!

    SvaraRadera
  2. http://kidzshop.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=748&cat=169

    SvaraRadera
  3. Vi har ju samma problem, och VJ sitter dessutom vänd från mig - hon har verkligen alltid solen i ögonen!!! Fick också tipset om Teutonias skydd (ska passa alla vagnar) i barnvagnsaffären (dock var de slutsålda, ny leverans i veckan), 189 pix. Dock tyckte jag nog att det här Cloudy ser himla dreamy ut..ska koll a upp det också innan jag slår till på ngt!

    SvaraRadera
  4. Sara: jag kikade lite på den men den är heltäckande va? gillade att den här cloudy är lite transperant så hon kasn se lite igenom den när hon är vaken..

    SvaraRadera