lördag 10 april 2010

En dag på mässan.

Idag har Astrid och jag varit på Baby & Barn mässan inne i Göteborg. Vi åkte in tidigt men det gjorde ju inte så mycket eftersom Bus vaknade 5.30 imorse.
Det var mycket folk kring mässan då det dessutom var Fotomässan och Idol-audition där idag.
Hehe när vi stod i foajen för att gå in på barnmässan kom det två förvirrade tonåringar som tittade fundersamt på alla barnvagnar och suckade skrämt "Hrmm det är nog inte här".. misstänker att de skulle på Idol-auditionen..;)

Oväntat nog kändes det inte som det var så mycket folk på mässan, så det gick bra att ta sig runt med vagnen även om astrid helst ville vara uppe i bärselen. Jag fyndade en åkpåse för 250kr (ord pris 1000kr) dock är det en vinterpåse men som Lovisa så klokt sa så ska ju Astrid faktist sitta upp i sin vagn nästa vinter och behöver då en åkpåse, så imorgon ska vi premiär testa att hon ska sitta upp i vagnen. Men vi behöver fortfarande en åkpåse modell vår/höst.

Iövrgit så köpte jag bara lite dreggellappar och majskrokar. Men så plockade vi på oss en del gratis saker, tex hade Juggies en monter och där var jag x antal ggr och kom hem med 15st paket med gratis bjöjor (2st i varje) och 10 st paket med våtservetter + en bok + ett madrasskydd. Jag skämdes inte för att plocka på mig, våra blöjor var ju nästan slut hemma så var ju perfekt;)) Libero delade oxå ut lite gratis grejjer men inga blöjor i modell större så det blev bara lite lotion och sånt..

Efter att vi alla var slut i huvudet av allt på mässan så gick vi bort till Universeum för att fika och att få i barnen lite mat.. Blev en perfekt avslutning på en mysig dag med favvo-mammorna inne i Gbg..

Nu blir det snart pizza och antagligen en kväll med Heroes!

1 kommentar: